Sahte Rastlantılar Yaratabiliyoruz

Bunu yaptığımızın hepimiz farkındayız, aslına bakarsanız karşımızdaki insan da bunun farkında. Ama tıpkı torunu olacağını öğrenen bir babanın bu torunun, kızı ve damadının ateşli sevişmeleri sonucu meydana geldiği gerçeğini görmezlikten gelmesi gibi, biz de karşımızdaki insanın bu tip davranışlarını görmezlikten gelebiliyoruz.

Ben de yapıyorum. Mesela mı? Her klavyedeki Print Screen tuşuna aşinasınızdır. Bir non-technologic lavuk olarak ben bu tuşu ”Şimdi napacaz lağğn?” gibi sıkıntılı zamanlarımda oldukça sık kullanıyorum. Genel ortalamaya bakılınca sorunlarım masaüstümü de kapsıyor. Hal böyle olunca benim printim screenım araç çubuğunda açık hangi site hangi program varsa, tüm bunları sinsice gözler önüne seriyor. Böyle bir durumda seniseviyom.net, evlenelimmi.com ya da sevgilimolla.co.uk(Evet İngiltere’de de türkçe bilen yalnız kalpler var) gibi siteleri hemen kapatıyor, cokentellektuelim.org adlı bir siteye giriyor ya da evrim teorisi adlı bir dosya açıyorum. Elimde değil, çok çılgınım, sanal sevgilim bile var ohoo.

Bir diğer konu ise havaların sıcak olduğu vakitler toplu taşıma araçlarında serinlemek için kullanılan dergi ve kitapların seviyesidir. Eğer dikkat ederseniz ki normal bir insan dikkat etmez efendim, bu tip durumlarda çantadan çıkan dergiler bir Haldun Dormen bazında entel kuntel şeylerdir. Asla bir Trendy, bir Salsa çıkmaz o çantadan. Böyle şeyler toplumumuzca hor görülür ve hoş karşılanmaz. Ben de bir dönem, gittiğim bir tiyatrodan aldığım broşür ile serinliyordum. Güzel zamanlardı, mevsim bahardı. Bir de bu tiyatro geyiği vardır. Sanki evrende tiyatroya gidebilen tek varlık sizmişcesine, o gün size yöneltilen tüm soruların cevaplarına tiyatro etkinliğinizi sokuşturmaktan delice bir zevk alırsınız.

-Abi bugün oraya gidelim mi?
-Yok ben gelemem, tiyatroya gidicem, ne sandın tiyatro tabi, uf ne biçim bişey o öyle ya, tiyatro.

-Kamilecim(ben isim atacağım vakitler hep bu ismi kullanırım) bugün hangi dersler var biliyo musun?
-Bilmiyorum bebem bugün tiyatroya gidicem ondan yani.

Yine bir örnek verecek olursak, ortak dinlenen mp3’ler şahane bir güzelleme olacaktır. Böyle zamanlarda, arkadaş ile ortak dinlenilen bir mp3’te Serdar Ortaç’ın Poşet şarkısı çalınmamalıdır. O yüzden bu gibi durumlara önceden hazırlanılmalıdır, dikkat edin bunlara. Mesela benim mp3’ümde apayrı bir dosya var, kulaklığın paylaşıldığı anlarda dinlenilmesi için hazırlanmış.

Duyar gibiyim. Bunları senden başkası yapmıyor ki yarraam diyebiliteniz var. Eh, haklı da olabilirsiniz. Her şey mümkün.

Melike Işcan

0 yorum: