There is no VİZYON!


her hafta ve her ay olmak üzere düzenli periyotlarla önce haftanın daha sonra haftalık bültenlerden yararlanarak ayın vizyonsuz hamlelerini seçeceğimiz, en güzelinden bir top3 yapıp şenleneceğimiz ve kim bilir belki ödül bile vereceğimiz köşemizin ilkine hoşgeldiniz sayın Beton okurları.

bu köşe de siz okuyucular (interaktiviteyi taçlandırmak için katılımcılar diye de düşünüyoruz sizi) ile birlikte seçilen vizyonsuzlukların analizini, şusunu busunu falan da enlemesine veyahut boylamasına olmak üzere tartışmak istemekteyiz tabi ki.

Gelelim ilk sayının ilk 3 vizyonsuzluğuna!!!!!!!

1 - 118 80 Reklamları! 



son 1 ay içinde televizyon izlerken, reklam aralarında sıklıkla karşımıza çıkan 118 80 reklamları Top3'ün zirvesine oturuyor.

mevcut durum iktidar eleştirisine kadar gideceği için bu konu ile ilgili yorumlarımızı BETON ekibi olarak kendimize saklıyor ve reklamların vizyonsuzluğundan bahsetmek istiyoruz.

118 forma numaralı oyuncu arkadaşı "Benim Annem Bir Melek" isiml dizideki Hopa'lı çaycı rolüyle hatırlıyoruz. 80 forma numaralı arkadaşı ise kusura bakmasın ben çıkaramıyorum bir yerden ki zaten çıkarıyor olmam da pek  anlam ifade etmiyor. önemli olan bu denli vizyonsuz bir iş için seçilmiş olmaları.

İlk reklam itibarı ile aynı taksiyi durduran sarı t-shirt'lü iki genç koşar adımlarla taksiye farklı kapılardan biniyorlar. ve sonra t-shirt lerine bakıp 3'er kez 118 - 80 diyorlar. ve böylece firmanın tanıtımını yapmış oluyorlar. İkinci reklam itibarı ile işler iyice çığrından çıkıyor. gençlerden biri şöföre doğru eğilip "abi ne yapıyorsun çok hızlı gidiyorsun 118 le gidiyorsun naabıyosun manyak mısın?" diyor. taksici de NE YAPAYIM diye soruyor. Diğeri de duruyor mu? hayır. yapıştırıyor cevabı "80 le git" diyor. ve firmanın tanıtımı yine yapılmış oluyor.

reklam dünyasının Okan Bayülgen seslendirmeli deterjan reklamlarından sonra yaşadığı en büyük vizyonsuzlukardan birine imza attıklarıı için hem bu iki arkadaşa, hem de reklam fikrini ortaya atan reklamcı arkadaşa BETON olarak sevgilerimizi yolluyoruz.

2- Süper Ramazan


TRT'nin Ramazan Ayı sürprizi olan Süper Ramazan Top3'de ikinci sıradaki haklı yerini kimselere kaptırmıyor.

"Annesinin pide alması için fırına gönderdiği Ramazan, kuyrukta beklerken kafasına pide fırınında kullanılan küreğin sapı çarpınca bayılır. Ayıldığında ise kendini Ramazan ayında insanların sıkıntılarını gideren onlara yardım eden süper kahraman olarak bulan Ramazan'ın öncelikle bir kostüme ihtiyacı vardır..."

TRT gibi bir medya kuruluşunun (kaldı ki bilindiği üzere bir devlet kurumudur da) bu tarz basit bir iman projesini oldukça vizyonsuz bulduk. Gene olarak Kanal 7'ye yakıştırdığımız "dini çizgi film" vizyonsuzluğunu Türkiye'nin ilk yayın kuruluşundan görmek biraz iç burksa da Konfüçyus'un bir deyişini hatırlatmak isterim; Viyzyonsuzluk, vizyonsuzluktur.

Not: Mahya'da yazan Hoşgeldin Ramazan'ın HOŞ ve DİN hecelerinin çıkartılıp da "GEL RAMAZAN" olarak lanse edilmesi ise nasıl bir manyaklıktır bilemiyoruz.

detay için bkz; http://www.ntvmsnbc.com/id/25123810/


 3 - BORDO!! MAVİ!!! EN BÜYÜK!!! APAAÇİİ!


 Öncelikle başlık için hiçbir trabzonsporlu insanın alınmamasını rica ediyoruz. Top3'nin son sırasına yerleşmeyi başaran bu sosyal paylaşım ağı vizyonsuzluğuna imza atan kişi veya kişiler hakkında bir bilgimiz yok fakat "Atatürk X takımlıydı" geyiğine bin katarak yapılmış bir kolaj, bizim için vizyonsuzluğun dorukları oldu.

Verilmek istenen mesajı tam olarak anlamasak da, fanatizmin tepe noktasını yaşattığı için bu sosyal paylaşım ağı vizyonsuzlarını el üstünde tutuyor, bronz madalya ile taçlandırıyoruz.


 Hazırlayan; Arda "chinaski" A. - Buğra "ceyyar" Ö. 

0 yorum: